måndag 7 april 2008

Only Rasmus

Rasmus ringde mig nyss och var inte så speciellt glad. Han hade råkat ut för något sjukt.

För några dagar sen satte han in 100 dollar på Betway som han till igår hade spelat upp till typ 190. Idag spelade han en Headsup-turnering för 10$ och där vann han 5 raka matcher och plockade hem första priset på 800$! Efter det satte han sig med hela vinsten på ett 5/10$ bord (!) och spelade två händer. I den första fick han skräp och la sig. I den andra plockade han upp AA och fick in pengarna preflop mot KK! Men en K direkt på floppen gjorde att potten på drygt 1600$ (typ 10 lax!) gick över till motståndares sida av bordet... Hur sjukt är inte det?

Från 1000 spänn till 80% på 11 papp på ett par timmar.. Jag beundrar verkligen Rasmus mentalitet. Själv hade jag gått och dränkt mig om jag haft de swingsen i mitt spel. Jag är mer en "vinna-lite-åt-gången-kind-of-guy". Anyway, best of luck mate :)

Min egen nätgrind höll på att sluta illa igår men vände tillslut ett minus 40 dollars läge till plus 10. Detta efter mycket bra spel, mycket dåligt spel, mycket otur och mycket tur^^ Jag var lite okoncentrerad i ett par av matcherna och det kan man inte vara när man lirar dueller och det straffade sig direkt. Kollade efter liret upp mina 4 motståndare på sharkscope och alla låg minus, varav en hela 2700 dollar! Men han lyckades jag torska mot.. :p

Ikväll blir det live poker hos Lundis sen imorrn ska jag till Storstan (sthlm) med klassen igen. Blir en heldag med besök på ett tidningstryckeri mm. På kvällen ska kvalserien avgöras då Brynäs spelar säsongens viktigaste match hemma mot Leksand. Ingen vinst där att det blir allsvenskan nästa säsong och det FÅR inte hända. Då går jag å dränker mig ;)

Nu måste jag käka om jag ska orka lira. Byebye!

Billy Talent - Hook, line and sinker

Inga kommentarer: