tisdag 15 april 2008

Totalt ägd jag blev..

Igår spelade jag 4st Headsup Sit and Go's med resultatet att jag förlorade 3 och vann 1. I den första matchen mötte jag en kille som låg 900$+ på sharkscope och han spelade jag ut, ändå tills han hade 600 kvar och jag 2400. Blindsen låg på 30/60 och jag limpade in med JJ då jag visste att han skulle gå Allin. Det gjorde han inte utan höjde halva stacken. Nog för att det skriker monster men kan aldrig lägga JJ pre i det här läget. Jag ställde om och han synade så klart med AA. Bord: AJx A x. Helt plötsligt var vi lika i chips och blindsen ökade till 50/100 och jag lyckades förlora då jag bluffa för alla mina marker i fel pott. Då han hade set i knektar som han så äckligt fin slowrollade genom att skriva "byebye" i chatten före han synade -.- :@

Andra matchen var den sjukaste och varade endast i 3 händer! Jag fick KToff på knappen och höjde till 100. Syn och flopp 9 8 2 regnbåge. Han checkade och jag betade 160 i potten på 200 och han synade. Jag satte honom på en svag 8:a eller något slags drag, T7, JT, JQ var troliga händer. Turn 3 och han checkade igen och jag betade 400 med 650 kvar i stacken. Syn igen(!) och river 4. Jag går Allin och han steksynar mig med, hör och häpna T4!!!!! Så GALET, blir tilt bara jag tänker tillbaka på det :@ Han hade inget drag, ingen hand och han checksynade hela vägen för att sedan träffa en 3-outare! Bland dem sjukaste och fiskigaste spelen jag någonsin sett någon göra...

Av bara farten (tilten) reggade jag till en till som jag också förlorade. Nog för att jag skäms för att skylla på dåliga kort men i den här matchen var det befogat. Bästa handen var Q9off och då höjde jag 4bb pre och floppade 678. Pengarna åkte in mot hans 78 och hans hand stod sig så klart.

Gick sedan ut en liten stund och gosade lite mer katten innan jag drog igång nästa match. Den vann jag klart mot en, om möjligt ännu sämre spelade än den jag mötte i andra matchen. Efter den gick jag och la mig.

Så back 20 dollar och sur på mig själv för att jag tiltade bort pengar på nätpoker för första gången på riktigt länge blev gårdagens resultat. Blää.. nere under 3k (sek) på bet nu.. Måste jag ta igen ikväll om jag hinner. Måste städa, tvätta, plugga, packa och ringa äsklingen också så får se om det blir nån grind.

Just nu sitter jag i skolan på håltimme och ska väl snart plugga på Sami arbetet. Hejs!

Neverstore - Rejected all along

Inga kommentarer: