lördag 12 april 2008

Lördag

Bion igår var great! Den som gillar kort, gambling och action måste se den rullen. "21 - Filmen som revolutionerade Black Jack spelandet i Sverige" Kan garantera att det kommer vara mer folk runt Black Jack borden på krogen efter igår :)

Förövrigt förlorade jag nyss en pott på 17 dollar på Omaha cashgame på cdpoker. Satt med 8$ (som jag hade spelet upp från 2) på 5/10c och limpade in 5-handa med JJK8 och synade big blinds fjutt raise till 30. Floppen kom 6c Jc Td och han betade direkt och starkt ut pott (90). Jag med toppset slog om till 2.70 och han ställde om. Jag synade så klart och han visade Ac Kc Tc Ts för mellantrissen, färgdrag och hålpipa. Blank turn men en klöver 4:a på rivern gjorde mig inte glad.. Nere på 57$ nu på CD. Preflop är jag 54%-ig favorit och postflop 60%-ig (och då hade jag ändå toppset!).

Om ett par timmar ska vi fira morsan som fyllde 49 i torsdags. Sen blir det live poker med boysen High Stakes Cashgame lutar det åt att det blir :) Adios!

En norman gick klev in i en taxi i London. Han saknade kontanter och frågade:
"Do you take VISA, I'm black, you see"
Då upptäckte han plötsligt att chauffören var svart och försökte bättra på intrycket:
You see, in Norway we call poor people black"

Inga kommentarer: