söndag 27 april 2008

Ola Brandborn svensk mästare!

Det blev som vi alla hade önskat. Allas vår svenske poker-Gud vann SM, europas äldsta pokerturnering före Loc ly och Nebuchad och blev nästan 1 miljon kr rikare. Förra året åkte han ut först av alla ur SM och efter dagens seger var hans kommentar till det hela:

- "Tur att jag vann i år, detta jämnar ut min dåliga placering förra året. Och det bör väl göra mig till en medelspelare i alla fall"

Störtskön kille eller vad? :) Ett stort Grattis från mig till Ola. Det var han förtjänt av!

Mitt lir gick åt helt andra hållet. PLO-turren gick skit och likaså den följande 30-manna SnG:en. Har backar cirkus 50 dollar de senaste kvällarna och nu får grinden på Bet365 vila lite. Mycket segt att vara under 3k där nu men vad gör man. Får skylla mig själv då jag spelar långt, långt under min kapacitet.

Enda sedan den dagen pappa sa att jag inte fick spela mer (han har dock sagt att han ska fundera vidare innan han fattar ett beslut) har jag inte känt något egentligt sug efter nätlir.. Och utan glädje kan man inte spela bra poker, det säger sig självt.

Jag måste hitta tillbaka till spelglädje för att åter kunna bli en vinnande spelare. Kanske är det så att jag ska ta ett uppehåll de 4 måndader pappa pratade om tills jag är 18? Pluggandet får bli "main priority" i veckan i alla fall. Om jag bara orkar. Sen på ons eller tors drar jag till Katta och dit längtar jag såå mycket <3 Har snart gått 3 veckor sen vi sågs.. En alldeles för lång tid :(

Nu blir det, trots att jag inte har någon lust: Sängen

Howie Day - Collide

"Even the best fall down sometimes" - hoppas det är jag.

Inga kommentarer: