lördag 26 april 2008

Förut bluffade jag aldrig..

.. när jag spelade nätpoker (eller iaf inte mer än nödvändigt). Men nu på senare tid har bluffat mer och mer då jag har gått upp i nivå. Men efter dagens double stack SnG har jag insett att det enda som funkar är att spela nöthänder mot synfiskarna.

Jag limpade UTG med T9, lite tveksamt spel, jag vet men blindsen låg endast på 20/40 och alla runt bordet hade ca: 3k i stacken så om jag träffar bra kan jag plocka alla någon marker. En italienare i mitt position höjde till 120. Någon till synade och så gjorde även jag och floppen kom Ad 7c 8d. Vi checkade till preflop-höjarn som betade 200 i potten på 420. Vekt, tänkte jag och han har nog inget äss, då borde han försvarat sitt par bättre mot steg och färgdrag.

Syn och vi blev ensamma till turnkortet som visade Td. Jag checkade igen och han betade nu 520 och verkade inte det minsta orolig inför den eventuella färgen. Trots det fick jag för mig att checkraisa Allin för 1400 till och fick blixtsyn av honom. Han har nog flushen hinner jag tänka innan han visar JJ! Visserligen med ruter knekt men ändå.. hur hittar han den synen då jag verkligen representerar en enorm hand?

Nej, uscha vad dåligt jag spelar mot fisk just nu. Snart är jag själv tomte om jag fortsätter bluffa synmaskinerna. Spelar ingen roll om jag gör en riktigt snygg bluff, går den inte hem så finns det ingen mening till sådant spel.

Om ett par minuter börjar en PLO turre på bet med inköp på 300Mp (merit points) som både jag och Dan tänkte lira. Wish us luck.

Förövrigt ikväll har jag hjälpt Simon att försöka meka ihop hans nyinköpa cykel, direkt från Kina. Men eftersom det var rena rama EPA skiten så sket det sig efter en stund. Vi åkte istället iväg till Hallsta och låna en rulle som vi såg med hela familjen. "License to wed" hette den och var skitkul. Den som är i ett stadigt förhållande rekomenderas se den, och få en inblick om hur livet som gift är, eller kan vara^^

Later!

Inga kommentarer: