torsdag 10 april 2008

Inför Västerås - Brynäs

Om ett par timmar avgörs det. Säsongens sista match ska spelas och jag sitter här och laddar inför matchen i Västerås. Jag och Simon ska dit och se Brynäs vinna och ta sig till nästa års Elitseriespel. Men jag gjorde nyss lite reseach om VIK och det är tydligen svårslagna hemma. Alla matcher i kvalserien som de spelat på hemmaplan har det blivit uddamåls förluster i eller mål i öppen kasse. I Allsvenskan förlorade de endast 3 av 23 matcher på hemmaplan så visst kommer det inte bli lätt att vinna där.

Men å andra sidan så är de på den hopplösa jumboplatsen sedan länge och har inget annat att spela för än äran. Brynäs å andra sidan är piskade att vinna och kommer att vara taggade till tusen kan jag lova. Och med all spelskicklighet och rutin som finns i Brynäs så kan väl inte VIK ta något poäng. Gör dem det så går jag och dränker mig. Så ni som vill ha mig vid liv, håll tummarna för Brynäs :)

Inga kommentarer: