måndag 28 april 2008

Inge mer nätpoker

Så fick jag idag reda på mina föräldrars besked om mitt framtida pokerspelande (tills jag är 18 då, sen gör jag som jag vill). Det blev så att jag inte får spela nå mer nätpoker.. Men jag får fortsätta spela live! :D I alla fall i måttliga mängder, inga fler 3-dagars maraton^^

Jag är ganska lättad över beskedet. Nu slipper jag tänka mer på om jag får eller inte får spela. Slipper även känna mig tvungen att slå igång någon klient när jag sätter mig vid datorn. Ska avinstallera alla pokersajter senare ikväll.

Det här kommer jag klara utan problem. Det är ju trots allt endast 110 dagar. Inte ens 4 månader! Piece of cake man :)

Jag är förövrigt mycket nöjd över vad jag åstadkommit på nätpoker hittils. Gjorde nyss lite uträkningar och jag kom fram till att jag på 9 månader och 12 dagar har jag gått från 0$/0 kr till drygt 700$ och 4200 sek. Jag hann inte nå till mitt mål på 1000$ innan min 18:e födelsedag men jag är säker på att jag hade klarat det om jag fått sommaren på mig med.

Igår spelade jag en 50 rebuy turnering hemma hos Lundis. Vi var 5 st som satte oss ner efter gott käk på Maistro, jag åt en schnitzel tallrik där. Jag började turneringen ganska slaskigt, som jag ofta gör när det är rebuy. Jag limpade in efter jocke med JT och Dan bakom mig höjde upp rejält till 300 (6xBB). Jocke synade och så gjorde även jag. Flopp J 5 2 och vi checkade till Dan som betade 800. Jocke la och jag höjde till 2300. Dan gick Allin och jag tog synen för jag kunde inte sätta honom på en hand. Han visade 52! Men jag hade tur och lyckades träffa en 10:a på turn för högre tvåpar och dubbla upp. Dan köpte in sig igen.

Fick sedan A2s på knappen och synade Jockes höjning. Flopp Ts 9s 3h och jag checkhöjde hans lilla stack Allin. Han synade med KK men jag lyckades träffa ett spader för nötfärgen och slog ut honom med.

Sedan med lite högre blinds (100/200) höjde jag upp till 1100 med J9d på knappen. Lundis försvarade sin big blind och floppen kom As Td 7h. Lundis beta nu ut 1200 och jag synade för hålpipan eller float play. Turn en underbar ruter 8! Han beta nu 2500 med 6500 bakom. Jag valde att bara syna igen. River 9 och han checkade och jag gick blixtsnabbt Allin. Han synade lika snabbt med T4 och jag slog ut honom och tog en fin chiplead :p

Nu på bubblan hände inte mycket. Förrän jag fick K3 på small. Limpade in och Dan checkade. Flopp K J J med två spader. Jag checkraisa han Allin och han synade, efter lite stek med AA. Ingen hjälp och nere som short med Rasmus. Jag slog upp mig lite innan jag hittade AK på big blind. Blindsen var höga så Rasmus stoppade in på lilla mörken med Q8. Jag träffade en kung och dubblade upp till chippo igen. Rasse lämnas med bara 1 big blind men den lyckas han trippla och sedan dubbla. För att sedan ställa in med JQ och få syn va Dan med 67s. Dan floppade färgen och slog ut Rasmus.

Väl HU var vi jämnstackad. Jag gick ner mig lite då Dan semibluffa mig med 4-högt mot min Q-högt. Han hade flushdrag och gutshot. Sedan började jag ställa Allin gång på gång på gång och var efter ett par händer chipleader igen. Får 66 och höjer upp till 6k (3bb) och Dan går Allin för 21000. Syn och han träffa ingen kung så jag vann turneringen och gick plus 150kr. Mycket skönt för det betyder att jag kommer gå plus på livepokern även i April. Fortfarande bara en minus-månad sedan jag började föra bokföring för drygt ett år sen :)

Nej. NU måste jag fokusera på pluggandet. Har hur mycket som helst att göra! Men första måste jag snacka lite med Katta i luren <3 Gnatt!

Breaking Benjamin - Follow me

Inga kommentarer: