torsdag 10 januari 2008

3

Siffran 3 var mitt oturs tal igår.

Med 3 spelare kvar i turneringen och jag som chipleader losade jag 3 viktiga händer som gjorde att jag åkte ur på 3:e plats. Under turneringen förlorade jag även 3 st coinflips. 3vligt va?

Nej det var inte alls kul. Men det värsta av allt var att jag inte höll mig till min taktik! Planen var att spela många potter och sno så fort ingen hade något men istället försatte jag mig i en position där jag satte alla marker på spel i ett 50/50 läge. Skjut mig någon! Eller skriv smallball i panan på mig^^

3 viktiga händer under turneringen:

54 i klöver på knappen. Jag valde att limpa och floppen kom 7d 6h 5c. Bullen och Dan checkade till mig som betade 1200 (fel.. skulle tagit gratiskortet) Dan höjde mig 2000 till och jag synade. Turn klöver 7 så jag fick öppet färgstegdrag och han betade 5000. Jag la mig tillslut och rivern hade kommit en 8a så vi hade delat potten då hade floppade stegen med 8-4. Nere på 6k

Grind upp till 9k och 99. Lundis limpade. Rasmus gick allin för 5k och jag ställde med. Dan vek AcQsbig och Rasmus visade JQ i klöver. Så trots 3 outs borta (siven la en klöver) så klonka han in färgen på rivern.. och min allin-poker började.

23k och chiplead. Precis slagit ut Rasmus och dubblat upp Lundis till 12k. JT i hjärter på knappen och jag höjde till 2500(2.5xbb). Dan la men Lundis dubblade till 5k. Med position och så bra pottodds (2500 för att vinna 10k) synade jag. Flopp Ah 7h Qc. Lundis betade nu 5k med 10 bakom. Jag kunde inte slinka med gutshot och färgdrag och ställde in. Han synade med AQ och jag blanka ur. Hade ju 13 outs och var bara knapp underdog...

Ett par händer senare ställer jag med AJs efter Lundis limp med 77. Inga höga kort eller ruter på bordet och ute...

Nu ska jag kolla headsupen på finalbordet i EPT bahamaspokertube. Sen imorrn drar jag till Katta :D <3

Natti!

Inga kommentarer: