fredag 4 januari 2008

Småkronorna till VM-final!

Jaa! Alldeles nyss avgjordes ena semifinalen i junior-VM i hockey mellan Sverige och Ryssland. Sverige var det bästa laget sett över hela matchen och vann med 2-1 efter sudden death där matchens lirare, Mikael Backlund avgjorde. En mycket tuff match där Ryssland tog ledning i slutet av andra perioden men Sverige kämpade sig tillbaka och kvitterade mycket snyggt genom Robin Frigren till 1-1 med 7 minuter kvar av full tid. Med 10 sekunder av matchen kvar får fick Sverige ett friläge och en jätte möjlighet till att vinna matchen redan där men den svenska spelaren blev hookad och missade och Niklas Wikegård, som kommenterade tillställningen matchen började skrika:

"Straff! Varför är det inte straff?!? Det ska FÖR FAN vara straff!!! Vad i helvete händer?!?"

Det som hände var att ryssen bara fick utvisning för hooking och hade Sverige inte vunnit matchen hade det blivit mycket snack om det domslutet i efterhand. Men vad händer i Sverige? Det var väl inte så länge sen det var "fel" att svära i tv? Eller? Låtar ju så sjukt illa bara.. Men men. Jag får väl vänja mig vid såntTv:n med.

Men skönt med äntligen final i JVM igen. Länge sen sist. Nu väntar i alla fall USA eller Kanada i morgondagens final.

En kul grej jag såg i sudden deathen var när Sverige tog in deras yngsta spelare som kom in och åkte in från de ryska backarna. Han hade riktigt fin puckkontroll oxå och drog ett par fina finter. Men gissa vilket år han var född..? 1990. Bra gammal man känner sig alltså :p

Nu ska jag kolla på vänner och sen åker jag iväg till Filip ikväll. Scrubs säsong 7 vettu :)

Peace!

Inga kommentarer: