måndag 14 januari 2008

Äckel Afrika!

Inte för att jag på något sätt är rasist.. men idag hatar jag Afrika. Och det är inte någon snäll afrikans fel utan det är min samhälls och historialärare Annikas fel. Under hela förra terminen har vi hålllit på med att arbeta om fattigdomen i Afrika. Vi har svarat på en massa frågeställningar som till exempel vems fel det är att vissa länder är fattiga utifrån olika teorier eller om vi har i väst har något ansvar gentemot dem rent moraliskt och så. Och idag fick vi ett chockbesked. På de närmaste lektionerna ska vi skriva en uppsats om precis samma skit igen -.-

Jag orkar inte! Sluta älta samma sak igen! Gå vidare! Det värsta av allt är att hon inte ens är här så det finns ingen att prata med om uppgiften för hon är hemma och vårdar sjukt barn.. Aja, får väl försöka skriva ihop något nu ändå.. men det kommer inte gå bra.

Förövrigt hade jag en riktigt trevlig helg i Rönninge med min älskling och jag längtar tillbaka till henne.. <3 Mycket bättre där än här.. Ikväll blir det nog nätgrind eftersom jag har sovmorgon till 12.25 :)

Papa roach - Forever

Inga kommentarer: