torsdag 24 januari 2008

Kall Januari

Då menar jag framförallt inte att det blåser och är 5 minus grader ute och att det ligger lite snö på marken utan jag menar min liveform.

Jag har inte haft en plussning i live-liret sedan den 6:e januari och det är riktigt länge för mig. Under hela november och december har jag plussat ca hälften av gångerna jag spelat och då har ändå åkt på hemska bad beats (alla minns väl mina monster mot 8:orna-.-) Men just nu känner jag att jag att inget går min väg och självförtroendet håller på att försvinna. Jag måste se över om jag bara har oflyt som jag försöker intala mig själv eller om jag helt enkelt har spelat för dåligt. Eller har jag fått hårdare motstånd eller vad har hänt?

Idag gjorde jag ett nytt försök då det var 100 freeze hemma hos Rasmus. Det började lugnt för mig som först fick Dan att lägga AK på bordet TT 2 K ^^ Sedan limpade jag med 22 och AQ och vann halvstora potter och jag var knapp chipleader på 14k. Sedan spelade jag en underlig pott. Rasmus limpade in UTG för 300 och jag med QJ höjde upp till 1200(fel?) Wille bakom synade och Rasmus fick bra odds och synade. Flopp 3-7-Q med två klöver. Rasmus betade ut 1600(flushdrag, mellanpar, set eller bluff?) och jag valde att slå om till 3200 för att visa att jag hade en bra hand. Wille synade bakom(?) och Rasmus blixtställde.. Enkelt vik så klart för mig men efter mycket snack fick Rasmus Wille att syna med QT mot hans set i 3:or.. Jag ner på startstack och Rasmus upp som big chip. Rasmus spelade handen bra som betade ut då han floppa trissen och jag gick i fällan men ändå, vad gjorde Wille? Preflop måste han lägga och på flopp med. Efter bet och raise så måste ju toppar i mucken direkt!

Någon hand senare fick jag 76 i hjärter UTG och höjde upp till 1100 med blinds 150/300. Bullen synade bakom mig och de andra la sig. Floppen kom A Q 3 - alla i hjärter! Jag betade vekt ut 1200 och väntade mig omslag av äss men han synade bara. Turn hjärter 2 och min hand gick från perfekt till död. Check check och rivern visade ruter K. Jag checkade och nu betade han 1200? Jag började snacka med han och märkte på honom att han inte gillade sin hand och inte ville ha syn. Så jag lät mina instinkter ta över och synade. Han vände besviket upp Ad8h och jag visade min hand. Han började skicka markerna i min riktning då han inte fattade att han hade hjärter 8:an -.- Tillslut fattade han det och bad om ursäkt för att jag läste honom rätt men förlorade potten ändå..

Nere på 5500 och jag ställde på big med A8 efter en bullelimp och han la. Nästa hand på small blind hittade jag AToffsuit. Rasmus höjde till 1200 på knappen och jag blixtställde igen och Rasmus tänkte lite innan han synade och vände upp 88. "Oh shit.. inte den handen" hann jag tänka innan floppen visade en 8:a och jag var ute.. Otur den här turneringen också?

Efter det blev det slask cashgame mot Bullen och sen dealers med resten av gänget. Back 80 kr på det och jag blandade dåligt spel med att bli utköpt.

Stora vinnaren ikväll (igen.. hur gör han?) blev Rasmus själv som krossade oss i turneringen med ett grymt kortsnitt. Han sa att han fick AA, KK, QQ, AK, AK och AQ.. Nice nice säger jag bara :) Dan kom tvåa och fick 200 kr förbesväret. I Omahan senare plockade Rasmus upp AAAQ på handen och floppen kom otroligt nog A 4 9. Rasmus betade och Pålman synade. Turn kom en perfekt 9:a för Rasmus men det var Pålman som betade 15kr. Rasmus synade perfekt och rivern kom ointressant. Pålman betade 20kr och Rasmus synade bara med nötkåken och förståligt nog stod inte Pålmans triss i 9:or xD Fin pott dock till Rasmus på runt 90kr, trots att den hade kunnat varit mycket större.

Efter pokern stack jag och Dan ner till skeppet och Dan, snäll som han är bjöd mig på en Pizza :) Det var trevligt och gott men runt 21.20 blev vi utkörda då dem stängde för dagen :p Under måltiden pratade vi om dagens lir och Dan höll med mig om att jag hade oflyt i turren. Dock att jag kanske borde väntat till ett bättre läge att pusha då jag ändå hade ett M på 10.

Imorrn börjar jag 12.25 men funderar på att dra till skolan innan och plugga till svenska läxförhöret med de andra. Får se när jag vaknar ;) Godnatt!

Ps. Saknar dig så in i norden älskling!!!!! <3 <3 <3

Bob Marley - Jamin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, lät som om du borde representerat ett ganska högt färgkort i handen mot Bullen, eftersom du läste honom så bra, genom att gå allin:p
/JP

Tiltmaster sa...

Jo det är sant mannen :) Men inte säker på att hade vikit ändå. Han hade inte mycket marker kvar efter hans bet.

Frustrerande hand i alla fall. Hur jag visste att han bluffade var hans svar på mina frågor.
H-varför så lite? Varför inte allin?
B-Vill du att jag ska ändra till Allin istället eller?!?
H-så du vill inte ha syn?
Bullen svarade inte :)