tisdag 15 januari 2008

Måndag = nätgrind

Efter dagens långa skoldag unnade jag mig att spela 2 MTT's och en 3-bords SnG ikväll. Första turren var big bettan, som jag gillar att kalla den. 6K$ guaranteed med över 1500 spelare. I den låg jag på average en stund in i andra timmen. Då en storstackad fisk anlände till mitt bord. Det första han gjorde var att checkhöja allin för alla sina marker på bordet 8 9 4 med A6off så min respekt för den killen var noll. Då han dubbla blindsen UTG, vanligtvis är det ett rejält styrkebesked att höja så lite i tidigt positon men eftersom han var en fisk synade jag med TT på cut off. Floppen kom 9-hög och när han betade pott så ställde jag om Allin. Grejjen var att firren hade hittat ett par raketer.. Inga 10:or och hans AA fick stå.

Nästa turnering var mini bettan. Hälften så stor prispool och bara 600 spelare och om möjligt, ännu mer fisk. Blinds låg på 50/100 och 2 limpade in. Killen efter med 800 tryckte in och jag, med 88 på knappen följde honom. Hans range var allt mellan lågt pocket till Ax till bluff. Han visade AT och rivrade en 10:a. Nere på 700 och AQs i nästa hand. Men en mörk hittade KK och så var jag ute ur den med.

Den enda som jag cashade i ikväll var 3-bord SnG:n där jag slutade 3:a och fick för det 9$ besväret. Och ett besvär var det. Eller det började bra. Fångade ett par bluffar med topp/topp och sen med JT på knappen busta jag en tomte som limpat UTG med K4. Flopp Q K 4 och han minibetade och turn A och sen.. ja ni hajar. Chipetta på 4.2k med 25kvar. Byte av bord och trappar när jag hittar AK på big blind. En annan storstack går rakt i fällan och bettade tom hela vägen för att jag visade mig svag. Uppe på 7.5k. Sen åker jag på två bad beats. Losade en 60/40 och sen satte en kille en 3 outare på turn mot mig. Jag kom som 4:a i chips till finalbordet.

Gick smärtfritt ITM sen hände det grejjer. Losade en fet pott med JJ vs QT allin pre och sen blev jag short. Ställde på allt och snodde blindsen, som var höga. Helt plötsligt var jag tvåa i chips igen med 4 kvar. Men det ändrades när killen som bluffade mig på alla gator helt tom dubblade upp 2 ggr om och tog ledning. Jag losa en 60/40 mot shorten och blev short. Men knep tillslut 3: platsen då den andra lilla stacken blinda bort sig. Han var riktigt kass på shorthanded poker.

Jag backade ett par dollar ikväll men snart kammar jag hem storkovan i big bettan och inge mer lir på 3$ nivån :M Men för att ha råd med big bettan(5.50$) så måste jag spela ett par till 3-bords SnGs. Dem är inte bara lätta utan dessutom riktigt kuliga :)

Borde sova nu så jag får min behövliga skönhetssömn. Somnar jag inom 30 min så får jag hela 7-8 timmars sömn faktiskt. Låter sjukt bra i min värld!

Sweet dreams! (:)

Mika - big girl

Inga kommentarer: