tisdag 8 januari 2008

Inte min kväll..

..för fem öre. Hade riktigt otur ikväll. Stoppade in pengarna med bäst hand 4 gånger och blev utköpt varenda gång... Men sån är pokern ibland (jämt!)

Det började med att vi spela 100 freezeout turnering med riktigt djupa stackar. Med 4 kvar fick jag AJ på knappen och jag hade runt 20k och höjde till 4000(4xBB). Dan på big blind stekte lite och sen gick allin för 14k tot. Jag synade och han visade AT. Men en 10:a i fönstret och inge kul längre. Jag blev short och åkte som 4:a. Dan plockade sen upp QQ efter att Rasmus höjt till 6000 med 99. Dan gick allin för 10k till och Sivén, som hade lika mycket marker som Dan fick AKbig blind. Han synade Dan allin och Rasmus la sig så klart. Inga kungar och äss på bordet och headsup mellan Ramus och Dan. Rasmus var knapp chipleader då han fått ihop sina marker genom att 2 gånger fått AA vs KK och allin före och på flopp. En pott blev stor i Hu:n och det var när Dan höjde till 6k och Rasmus gick allin. Dan synade med A4 och Rasmus visade A3. Dan dubblade och tog en 6-1 markerledning. Några händer senare var det över. Dan tog första priset på 400kr. Små marginaler i poker. Hade han inte suttit 10:an mot mig eller losat coinflipen mot Sivén hade det blivit noll kronor. Men Jah é int bitter!

Efter det spelade vi cashgame och dealers choice. Vi spelade mest Guts och Omaha. Jag losade hela viktiga Omaha händer där jag hade bäst hand hela vägen. Den värsta var när jag fick AKJ8 och limpade med i potten. Floppen kom Q J T med QJ i klöver och Manno betade 5kr. Jag synade bara men Rasmus slog om till 15kr. Manno synade och jag gick allin för 32.50 till. Rasmus synade igen och så även Manno! Potten låg alltså på 180kr och turn kom klöver 10. Jag tittade på Rasmus kort och han hade 89 i klöver för straight flushen..... Han vann så klart potten men vad gjorde han för syn? Han måste ju lägga handen hela vägen.. ett 9-högt färgdrag är inge bra i Omaha. Tänk om jag haft A8 i klöver på hand. Hur många outs hade han haft då liksom? förövrigt hade Manno också AK och vi hade splittat potten om inte Rasmus sugit ut oss.

Sen losade jag två till potter i Omahan där jag floppade set. Turnad kåk, och losade mot en högre kåkrivern.. Ingen turafton direkt och av dem 300 jag vann igår är det bara 70kr kvar :( De misstag jag gjorde ikväll/inatt var att inte räkna min stack ordentligt och sen gjorde jag en del misslyckade värdebetar på river också. Det blir dagens läxa.

Apropå läxa. Om bara ett par timmar ska jag vara i skolan och än har jag inte sovit ett dugg. Det tänker jag inte heller. Min plan är att vara vaken hela natten och och sen gå till skolan och va där och sen förhoppningsvis somna tidigt på kvällen. Tror ni det funkar? Borde ju vara det bästa sättet för mig att vända tillbaka dygnet på. Somnade liksom halv 8 igår och gick upp 2. Aldrig jag hade klarat att gå upp 8 idag.

Så nu har jag ett par timmar innan skolan börjar igen. Blir nog en SnG på bet och sen poker after darkpokertube.com

Godmorgon :)

Ps. Bra avslutningsfras? ^^

Inga kommentarer: