söndag 6 januari 2008

Grattis älskling!

Godmorgon alla glada människor där ute. Idag är det en väldigt speciell dag för en person jag tycker väldigt väldigt mycket om. Det är nämligen väldigt mycket Kattas 17-års dag idag!

Happy birthday to you me love <3

Jag är väldigt ledsen att jag inte kan vara med Dig just nu men du får ha en väldigt härligt födelsedag ändå :) Älskar dig och saknar dig väldigt mycket!

Igår så blev det inge poker så jag stannade hemma och kollade på JVM finalen som Sverige, väldigt surt förlorade på övertid mot Kanada efter att ha kommit tillbaka i tredjeperioden och vänt 0-2 till 2-2. Kvitteringen kom med bara 38 sekunder kvar av matchen. Väldigt spännande var det kan jag säga. I sudden började Sverige klart bäst och öste på med chanser. Men så klart kommer ett typiskt transatlantiskt mål. En halvchans från ingenting där dem bara åker in och bökar in pucken i mål. Precis som alla Kanadas mål såg ut under hela matchen..Lagom smått irriterande. Men vi får glädjas åt silvret och tänka på att det var vår första medalj i JVM sen 96. Kanada tog sin fjärde raka titel och är väl bäst får man erkänna. Men dem har också 10 gånger fler hockey spelare i landet än Sverige har. Hockey i Kanada är religion men vi kommer närmare :)

Efter matchen spelade jag först en $6k Garanti turre sen en $2KG. I den första med väldigt fina klonk möjligheter tog det slut när jag efter att tidigt kommit short och tripplat med K8s mot AQ och AJ då jag fick AA på knappen. Vi var mitt i andra timmen och jag hade knappt 3000 med blinds 150/300. UTG limpade och jag bestämde mig för att höja till 600. Nu gick BB allin och täckte oss båda. UTG la sig men jag synade och vek upp KK. Kul tänkte jag men en kung på flopp och det var slut för mig.

Den andra turren spelade jag något sämre. Jag började med att inte lita på min read. Bordet låg K Q x x och en kille beta. Jag hade AJ trodde han skulle vika om jag höjde. Men jag la mig och han visade pocket 6:or... Sen fick jag AJ igen lite senare. En limpade för 100(gjorde han hela tin) så jag höjde i mid pos till 650. Nu började chipleaderskan steka och hon gick tillslut Allin för 20k. Jag tvingades vika. Sen spelade jag även en annan hand fel. Fick QJs och limpade in. Inget fel med det men när floppen kom Q 7 3 med två kort i en annan andra färg betade jag bara drygt halvpott och gav spelaren till vänster om mig rätt odds att syna med färgdraget. Turn kom så klart färgkortet men det var en J så jag fick även topptvåparet. Jag checkade och färgkillen betade bara dubbla big blind. La la la.. jag synade och hoppades på mina outs i Q och J men den dom kom inte och jag vek efter hans Allin. Sen när jag bara hade 6 biggs kvar ställde jag UTG +1 med AJ och fick syn av en storstack med 77 och som vanligt hade jag inge tur med coinflipsen...

Ingen klonk på bet365 alltså. Så jag hoppade över till vcpoker där jag satte mig på ett 2/4 cent pottlimit Omaha bord. Jag väntade in en kille som jag länsade 2 gånger om på 1$. Sen bytte jag bord där 3 satt. En på 12$, en på 1$ och en på 5$. Jag satte mig som vanligt med 2$. Killen på 5$ var väldigt lättläst. Hela tiden minihöjde han med bra träff och när han fick AAxx syntes det lång väg. Jag kollade ner på JQTT och han höjde till 22 cent efter 2 limpare. Jag valde att syna eftersom jag visste att han satt på AAxx och hade en bra hand att busta honom med. Killen med 12$ synade med. Flopp J J x och han betade pott. Jag slog om dubbelt och han ställde mig och jag synade och han visade AA med inga kort till. Turn J så jag drog in fyrtalet och potten på 5$.

pluss 7$ på PLO:n och back 11 på turrarna.

Nu ska jag iväg till Hallsta och lira live :) Bye!

Governor Andy - Dessa strebrar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack älskling!! <3<3 inte så många dagar kvar nu :)

Tiltmaster sa...

Nej precis :) positivt tänkande is the shit!

Älskar dig <3