lördag 26 januari 2008

Vilken rysare

Sverige vann nyss i förlängningen i handbolls -EM med 36-34 mot Norge och knep därmed 5:e platsen i turneringen och det innebär att vi nu är klara för nästa VM och att vi kommer hamna i en mycket enklare kvalgrupp till kommande OS! :D

Och vilken dramatik det var! Det stod 15-13 till Sverige i halvtid men efter 9 minuter av andra halvleken ledde vi med hela 7 bollar! Men Norge, kämpade sig tillbaka mycket tack vare/på grund av "hemmadomarna" och vårt dåliga försvarsspel. Med 1 minut kvar av matchen stod det 26-26 och Sverige fick straff. Larholm gick fram och skruvade bollen i stolpen och resultat stod sig vid full tid.

I förlängningen följdes lagen eftervarann och det var mycket nervöst spel. Vid 33-33 fick vi ytterligare en straff. Kim Andersson, som brände en straff tidigare ville inte ta den. Men det gjorde inget, för på bänken skrek den spelande tränaren och landslagsveteranen Johan Pettersson " Jag tar den" och som han gjorde det. Han fintade ner den norske målvakten på golvet och tryckte sedan bollen stenhårt i nättaket!

Ett mycket avgörande läge i matchen där sedan vi lyckades hålla undan och med 10 sekunder kvar satte Kim Andersson sista målet och glädjen var total i det svenska lägret som sprang ut på plan och firade segern. Det är få sporter som kan vara lika spännande som handboll. En riktigt spännande match och hjärtat är uppe i halsgropen hela tiden. Helt underbart :D

Nu ska jag snacka lite med älsklingen och sen dra till Hallsta och spela poker :D Någon gång måste det ju vända liksom!

Takida - Score

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha! Visste at tdet skulle gå bra bara för att jag inte tittade (den enda matchen jag såg förlorade dom ju så, det är inte meningen att jag ska se på handboll..).

Tiltmaster sa...

Haha vilken var det? Men jag vaknade i början av andra halvlek så, Men du får följa nästa mästerskap lite mer :) Ärligt talet så jagt bara 2 matcher jag så. hehe

Anonym sa...

Den mot tyskland. Men skönt å veta att alal inte följer alla sporthändelser, och jag följer ju andra sporter också så tycker att det kompenserr lite åtminstone. ^^

Tiltmaster sa...

hehe. Inte ens jag orkar följa allt. Förut, när jag var yngre såg, läste och dampade jag all sport som jag hittade men nu får jag sålla lite då andra saker har blivit viktigare.

Fast jag kommer alltid älska sport!<3