söndag 27 januari 2008

Vinst!

Igår bröts äntligen förbannelsen och förlustsviten då jag tog en vinst i livepokern igen. Det var en 100kr rebuy turneringen hemma hos Lundis där jag vände ett 4-1 markerunderläge i headsupen över Bullen och plockade hem första priset på 500kr. Det kändes über skönt kan jag säga efter den senaste tidens ständiga bad beats.

Turneringen började lungt där jag mest foldade. Lilljocke och storjocke var med för en gångs skull och dem spelade riktigt galet och lilljocke köpte in sig hela 3 gånger. En gång, precis efter att han åkte ut och köpt in sig igen fick jag AK på small blind. Han, som var tilt höjde upp till 1200 och jag synade. Flopp kom A K T och jag checkade. Han betade 1500 och jag höjde till 4500. Han synade och turn kom blankt. Jag blixtställde in och väntade syn av alla äss men han synade och visade QQ. Rivern blank och jag uppe på 24k.

Bullen slog ut Rasmus på tur och med 3 kvar var jag och Lundis jämnastackade och bullen megachip. Jag tog det lungt och vann någon pott där och där men inga stora. Lundis spelade bort sig själv och så var vi i pengarna och resten är, som man säger historia. Jag spelade ut Bullen headsup och tog hem segern.

Nu ska jag åka och träna. Peace :)

Hammerfall - At the end of the rainbow

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå på tur? Lekte ju med honom:D

Tiltmaster sa...

Haha sant xD Men i en stoor pott satte du ett äss på rivern då han hade toppar i kungen hela vägen^^

Anonym sa...

jo jag vet, det var riktigt dumt/vågat spelat;)

Tiltmaster sa...

haha men det funkade ju ;)(man ska inte tänka så)