torsdag 3 januari 2008

pokerfastan är över

Nu har älsklingen åkte hem igen och alldeles ensam den här gången :( Kommer sakna henne så...<3 Efter 10 underbara dagar med henne så ska jag nu spela en hel del poker fram till skolstarten, hade jag tänkt :)

Jag började redan igår. Spelade en 50 rebuy vid brottningen och det jag kan säga om den är att det var Simons kväll och det syntes tidigt. Vi var 9 pers och han slog ut varenda person, en efter en på otroligt mycket flyt. Bland annat när dem var 4 kvar och Dan och Simon hade lika mycket marker och var båda chipleaders. Floppen kom 5c 6c 7s. Manno betade 1500 och Simon synade. Dan höjde till 6k och Simon synade igen. Turn Js och Dan betade 8k. Simon synade och rivern kom ett till spader. Dan gick allin och Simon synade med K5 i spader och slog ut honom....... Simon gick och vann så klart och bullen slutade på något underligt sätt 2:a. Efter att ha foldat x antal varje i rad på liten stack -.-

Min turnering då? Jag kom aldrig riktigt in i det då jag hade korttorka. Mina moves funkade inte utan jag sprang hela tiden in i Simons monster: AQ, AQ, och KK. Jag blev short när vi var 5kvar och stoppade in med en K på knappen och losa.

Efter det spelade vi cashgame vi som åkt ut. Då hände en "kul" pott. Jocke straddla till 2kr och Rasmus höjde så klart upp till 6kr. Jag tittade ner på AA och tänkte trappa razz så jag synade bara. Men även Lundis och Jocke ville vara med och leka.. Flopp 8 8 5. Vi checkade runt till jocke som betade 10kr. Jag synade och så gjorde även Lundis, ganska snabbt. Aj tänkte jag och turn kom 4. Nu betade Lundis 25kr med 18kr bakom. Jocke vek och det borde jag oxå gjort. Men efter en lång betänketid synade/ställde jag och han hade så klart 89 och trissen. Så dålig syn av mig så här i efterhand :/liksom vad slår jag? Det enda jag slår är ett överpar men han hade aldrig bara synat preflop med TT efter bättre så det var uteslutet. Allting talade för att han satt på en 8. Jag är riktigt besviken över jag inte kunde folda los bullets där face-up.... Men den dag då jag spelar mitt A-lir så är det automuck.

På den potten losade jag över 50 spänn och lämnade alltså brottningen 100kr fattigare. Men väl hemma hos Dan spelade vi headsup Omaha och där vann jag 60kr så jag tog mig tillbaka lite iaf. Jag slaggade där och vi slutade spela kl 5 imorse. Vaknade 1 och blev nyss hämtad av morsan.

Om ett tag ska jag till Hallsta igen för det är 100-freeze dags och det är inget jag vill missa :)

Byebye!

Kapten röd - Ensamhället

Inga kommentarer: