onsdag 16 januari 2008

Noll koll at all

Ojoj, ibland blir jag så otroligt stolt över mig själv så det inte är sant.. Igår kväll var jag verkligen ute och cyklade, eller åkte moppe om ni så vill.

Jag åkte hemifrån ungefär halv 9, iväg ut i regnet. Jag hade träning i Hallsta mellan 21-22 och eftersom Dan sa att det var träning i sporthallen i söndags då jag inte kunde komma antog jag, dumt nog utan att kolla upp saken på nätet innan att det var där vi skulle spela även idag. Men så var inte fallet. För när jag kom fram var det bara ett par stycken basketspelare där som stod övade kast.

Så jag tänkte att träningen var i Nibblehallen istället så jag åkte dit. Men där var det ett handbolls lag som tränade, men jag mötte macke som sa att det kanske var nere på trollebo, på konstgräset. Hmn.. drygt tänkte jag som bara hade inomhus grejjer med mig. Men jag åkte i alla fall ner dit för att kolla på resten av träningen.

Men där var det tomt. Tränar dem i Tunbo eller? Var min tanke så jag sket i det. Försökte gå in till Lundis eller Rasmus men klockan var över 9 så portarna var låsta och eftersom min mobil låg hemma, som jag inte hittade när jag skulle åka så var det fanns inte mycket att göra. Så jag började åka hemåt.

Men på vägen hem kom jag på att jag kunde ju åka förbi syrran och Tomas och se vad dem höll på med och så kunde jag ju gosa lite med Erica också. Och väl hemma hos dem i Fjällsta knackade jag på ytterdörrn och dem var vakna. Jag tog av mig grejjerna och sen snodde jag laptoppen och gick in på sk91's hemsida där det stod att träningen var i Kantzowska idrottsal. Jasså var det där dem var^^ Jag som inte tänkte på den, aldrig tränat där med laget så.

Jag lämnade laptoppen för att gå iväg till köksbordet där jag formligen krossade dem i risk. Helt sjukt var det. Jag borde spelat craps den kvällen. Hade riktigt tur med tärningarna :) Jag vann 2 omgångar på typ 1 timme. Var lite skojsigt fast vore roligare med lite mer motstånd ;) Men klockan kvart över 11 åkte jag hem. Det regnade fortfarande men vad gör man..

Hemma och helt dyngblöt i kläderna steg jag in i köket. Där mötte jag Ninna, mammas kompis som bor hos oss några dagar och hon kramade om mig och sa att de andra var ute och letade efter mig. Vi ringde till dem men det var upptaget(de ringde polisen) så vi messade istället att jag var hemma och oskadd. Så när mamma såg messet fick hon ringa upp till Polisen igen och säga "äh, det var inget"

Anledningen till att dem hade blivit så oroliga (som det verkligen inte brukar vara) var att Dan, som visste att jag skulle träna hade själv blivit orolig för mig då jag inte dök upp på träningen och heller inte svarade på varken hans mess eller samtal. Å ja, jag förstår honom. Liksom när jag drog från msn runt 20.20 sa jag liksom " Ses om en halvtimme" så klart han vart lite fundersam att jag fått soppatorsk eller nå. Att jag typ hade ramlat med moppen och blivit medvetslös xD Men som sagt. Lite kul allihop^^ Känns skönt att jag har vänner som bryr sig i alla fall :) Min familj hade inte ens märkt att jag kom hem ovanligt sent :p men med mina vanor att komma hem när jag vill så kan jag inte klandra dem.

Just nu sitter jag i skolan på en samhällslektion och "skriver" Afrika-skiten men vi ska gå nu och äta och sen spela en massa kort eftersom vi har 2 timmars hål innan engelskan. Sen efter den lektionen slutar jag. Att gå från 10 - 15 är najs och alldeles lagom tycker jag :) Aja, BYE!

Offspring - Self esteem

3 kommentarer:

Anonym sa...

ojoj, händelserik dag måste jag säga, mer än vad som hände för mej. Ett spännande samhällsprov med lennart, mycket givande dag. :P

Anonym sa...

hhi stackarn. Skönt att de bryr sig iaf! kram közz

Tiltmaster sa...

haha jag vet :p hehe men det var väl kuul? ;) Bidde det nån rocky 6 förresten? :D

Hej Közz :) Ja det är det tur det! Men jag tyckte hela situationen var lite komisk så gjorde inte så mycket^^