fredag 4 januari 2008

Danpoker

Igår spelade jag en härrans massa poker hemma hos Dan. Vi var 8 pers som samlades för att lira en 100 freeze-out turnering i hans lilla lägenhet. 10k och 25/50 med 20 min perioder så mycket bra spel förväntade jag mig. Men efter bara 2 perioder tog det slut för mig då jag hittade AQbig blind. Bullen under the gun höjde till 600. Jocke synade och Manno höjde till 1500 och jag valde att ställa in för mina totalt 8k. Jag trodde inte bullen var alltför stark och jag satte Manno på AJ. Som jag trodde vek Bullen och Jocke men Manno tog en steksyn med AQs. En split tänkte jag så klart men icke då. Bordet kom 4 kort i hans färg och jag var ute. Riktigt riktigt trist... Att losa med AQ vs AQs är ungefär 6% chans. Bläääää

Så jag gick till Dans dator bara för att spela en 5$ multi SnG och sluta på 9:e plats med 5 priser. Rasmus åkte oxå ut och spelade en massa på SvS efter min turre. Bland annat en 220 kr shorthanded snabbis, som han tyvärr losade utanför pengarna. Sen även massa cashgame och lite Omaha som jag satt bredvid och lärde honom hur han skulle spela. Och visst vann han :)

I freezen gick det upp och ner och upp och ner. Alla gick från short till chip till short och till chip igen. Helt sjukt. Men tillslut, efter 4 timmars spel stod Dan som segrare efter att han besegrat Lundis i headsupen. Bullen bubblade.

Klockan var nu 1 och lite folk åkte hem men jag, Dan, Rasmus, Jocke och Sivén stannde och började lira cashgame. 50 öre/1kr och jag satte mig med 40kr. Vi spelade texas ett tag tills någon kom med idén att spela dealers choice. Alltså den som hade knappen valde spel. Jag och Dan valde oftast att spela pottlimit Omaha, Sivén valde no-limit mörkpoker, Jocke nl hold'em eller crazy pineapple (texas fast får 3 kort och slänger ett på flopp) och Rasmus valde ett sjukt spel som heter badugi.

Spelet är så att man får 4 kort. Det är 3 byten och det går ut på att ha en så låg hand som möjligt. MEN den kan inte vara parad eller ha någon i samma färg. Nöthanden i badugi är A 2 3 4 alla i olika färger. Dessutom spelas spelet som halvpott-limit. Max du kan beta är halvpott xD Lite kul spel alltså.

Bäst gick det för mig som först gjorde en bluff mot Sivén då jag checkhöjde allin med A-högt på bordet K 9 5 J och fick han att vika TT. Sen plockade jag upp en riktigt bra hand i Omahan. Sivén limpade och jag tittade ner på AKKsQs och höjde till 5kr. Dan återhöjde till 15kr och jag gick allin. Han hade bara 20kr bakom så han synade med AK98ds(dubblesuit). Jag vann handen och Dan köpte in 40kr till.

Sen spelade vi på och jag byggde sakta och säkert upp min stack. Klockan 05.25 bustade Rasmus för sista gången och vi alla valde att casha ut. Jag cashade ut hela 173kr och gick alltså 33 kr plus för kvällen. Mycket härligt efter att ha åkt ut så pass snöpligt i turren.

Jag hade askul hela kvällen (förutom då jag åkte ut turren) och jag älskar verkligen poker. Man kan spela hur länge som helst. Jag älskar att bara sitta där med grabbarna och spela hela natten och hela tiden veta man tar rätt beslut som kommer vara vinstgivande i längden. Me like :)

Fast ikväll blir det inge poker. Vet inte vad som händer men kanske vore kul å åka till Filip och snacka lite med han :)

Tack och hej!

kapten röd - Visa ingen nåd

Inga kommentarer: