måndag 7 januari 2008

50 snabbis enköping

Igår spelade jag 2 st 50kr freezeout turneringar med snabba blindsperioder med gänget och med en del flyt lyckades jag vinna båda två och vann 300kr på kvällen. Den första började vi spela halv 7 och vi var 7 pers. Det började jobbigt då jag tappade halva stacken på en massa småpotter som jag ändå spelade rätt i. Så jag blev short och började ställa var och varannan hand. Snodde mig till upp på 5k då jag fick en riktigt rush.

AQ utg och blinds 200/400 så jag ställde in igen och fick syn av Dans KK men jag rivrade ässet och överlevde. Borde kanske inte ha ställt in direkt men jag förväntade mig syn av många kort då folk började bli irriterade på mig. Synd bara att Dan plockade upp KK och blev sen utsugen... :/ Aja, handen efter kollade jag ner på AK i ruterbig blind. Bullen limpade och Sivén som inte hade spelat en enda pott ditills gick allin för 6k. Jag synade och min hand höll och jag var helt plötsligt chipleader.

Sen fick jag 22 på small blind. Blinds 300/600 och höjde till 2100. Willebig synade. Flopp 9 7 ..2 ! :D Jag betade ut 1200 och wille synade ganska snabbt. Turn 9 och jag betade nu 2000. Wille synade igen? River Q och jag betade 4000 och han synade igen och jag visade min kåk. Han vände också upp sin hand och det var KK! Woot?!? Hur spelade han den? Han förlorade i alla fall minimalt på handen, allt jag kan säga. Efter den handen var det väl ganska mycket gata för mig. Jag mötte Lundis i headupen och vann enkelt efter på grund av min stora chiplead. I sista handen fick jag QQ och hans 54 dög inte.

Den andra turneringen började vi spela betydligt mycket senare. Faktiskt typ kl 2. Lite sjukt att vi började spela då. Varför inte gå och lägga sig liksom? xD Men vi är väl puckon allihopa. Tiden mellan båda turrarna hade jag bland annat ägt Dan i singstar och gått på ut och gått i en timme.

Dan började ultra aggro så jag som satt precis bakom honom var med i många potter och vann lite då och då. Tog mig upp till 1ok med 7k startmarker. Sen fick jag AT i ruter och Dan höjde till 500. Jag synade och så gjorde även Rasmus. Floppen kom T T 2 och Dan som pratade först betade 1000 och jag visste inte hur jag skulle handen. Jag hade ju garanterat bäst hand så vad är bäst sätt att spela på? Om jag synar så finns det bara 4 händer han kan sätta mig på. En 10:a så klart. Även en 2:a eller typ AA eller 88. Om jag höjer kommer jag inte få nå mer betalt om jag han är tom men har han däremot ett överpar så får jag alla hans marker. Så efter att ha tänkt lite synade jag bara eftersom Dan hade börjat turren på ett så slaskigt sätt. Razz la sig. Turn K och rundcheck. River 7 och Dan checkade igen. Jag ställde och Dan sa att han folda JJ. Good fold by him.

Sen kom en riktig rollercoaster-hand. Jag plockade upp AQ på knappen. Lundis gick allin i första pos och jag satte honom 77 -TT. Jag var fortfarande chipleader om jag hade förlorat den potten så jag tog skottet. Han visade 99 och jag kallade på att ett äss skulle komma. Det kom ett direkt i fönstret och Lundis började ropade på en 9:a och det kom oxå! Även en 10:a föll på bordet. Turn kom en till 10:a och nu sa Dan "Det kommer säkert en 10:a till" och visste gjorde det det. Jag vann potten på högre kåk. Lagom sjukt kan man säga^^

Så då var vi var bara 3 kvar och jag träffade i alla potter jag var med i och även dem jag inte var med i! Lundis kollade hela tiden upp vad som hade kommit på bordet. Hade jag t.ex. K7 och de andra A7 och AQ så träffade jag Kungen direkt och så klart kom även en till K och en Q. Det var verkligen sjukt. Behövde jag en 8:a kom den och gav mig stegen. Vi satt bara där och skrattade åt det och Lundis AJAJ, som han sa varje gång jag träffade är numera en klassisker ^^Hahaha. I vilket fall som helst åkte Sivén på bubblan och sen ville Rasmus åkte hem så han började gå allin på allt. Jag la mig tills jag hittade A7 och synade och vann mot hans Q6 :)

Efter turren så åkte de andra hem men jag stannade kvar hos Dan och av någon anledning så kollade vi en scen i Lucky you där de spelar ett spel som kallas för Guts. Vi gick in på Wikipedia och kollade på reglerna och sen började vi spela. Vi lirade i 2.5 timme och jag vann totalt med 2-1 i matcher. Reglerna i det här spelet kan jag förklara någon annan gång. Men jag kan säga att det enda som gäller är att läsa sin motståndare och tror man att man har bäst kort stannar man i spelet annars lägger man sig, typ.

Vi somnade ca halv 8 imorse och sen gick vi upp vid 2 idag (jag som skulle vända tillbaka dygnet xD my as heller..) Sen åkte jag i alla fall och klippte mig. Så nu är jag shorthead igen. Så skönt det är :)

Ikväll kl 9 blir det 100 freeze deep stack med gänget. Hoppas min tur fortsätter nu :D

Å imorrn börjar skolan igen. Ursch å fy och blä. Hur ska jag orka upp? Hur ska jag orka gå 5 dar i veckan? Varför kan vi inte ha en vecka till ledigt? Vore ju så grymt sköönt :M Men men. Man får göra det bästa av det. Kommer väl bli kul att träffa alla igen. Tror jag i alla fall :)

Ska äta frukost nu^^ Börjar bli hungrig faktiskt. BYE

Helt off - Babylonsjukan

Inga kommentarer: