torsdag 24 januari 2008

TILT!

Helt sjukt.. ska det aldrig ta slut? Idag fortsatte nämligen eländet då jag lyckades bränna 3 st inköp på en halvtimme i den 50 rebuy turneringen jag spelade nyss. 1 cooler och 2 bad beats så det var fixat.

I turneringens andra hand och plockade jag upp AA UTG och höjde till 250 (5xbb). Rasmus och Bullen synade. Floppen kom 4 6 J med J-6 i ruter. Bullen checkade och jag betade 500. Rasmus synade och och Bullen höjde till 2000. Jag ställer självklart för 4k till och han synar med 44 och jag köper in mig. Går inte att lägga AA med så här grunda stackar på den floppen.

La in 50kr till i prispotten och fick T9 i ruter och höjde upp till 350 (3.5xbb) Sivén bakom höjde upp till 1200 och Bullen synade på big. Jag synade så klart också då jag satte Sivén på högt pocket och hade en bra hand att busta honom med. Flopp Tc 9c 3s och vi checkade till honom. Han betade 1800 och jag autoställde och fick syn av hans QQ. Yay 70/30 favorit! Men turn Q och jag drog dött..

Ett till inköp och blindsen låg nu på 100/200. Q8 på big blind och jag synade Sivéns UTG-höjning till 700 då jag var nästan helt säker på att han hade AK. Flopp Q 8 7 - alla i ruter. Jag checkade och han betade 700. Jag slog direkt om 1600 till och han ställde mig. Jag synade och visst visade han upp Big slick med ässet i ruter.. Turn J och han plockade upp ett gutshot också.. River så klart en 10:a och jag var ute och TILTEN var total efter ytterligare ett bad beat.

Sverige åkte på ett bead beat nyss då dem förlorade knappt mot världsmästarna Tyskland i EM-handbollen med 29-31. Trots det, gjorde vi ett mycket bra EM och vi kom betydligt längre än jag hade förväntat mig. Tills nästa mästerskap måste vi förbättra straffkasten så har vi en medalj igen.

Just nu är jag riktigt sugen på att spela nätpoker men det ska jag inte göra för då finns det risk (stoor) att hela rullen ryker. Nu ska jag istället ta det lugnt och kolla på Las Vegas tills tilten är borta. Så att jag om ett par timmar kan grinda lite SnGs :)

Bye bye suckers!

Inga kommentarer: