söndag 20 januari 2008

Minushelg

Efter en helg med en del poker och fina middagar börjar det se klent ut i börsen. Och med 2 veckor kvar till cash känns det sådär. Vill ju inte gärna ta pengar ur bankrullen liksom. Får leva sparsamt ett tag nu helt enkelt.

Pokern har gått åt skogen. I lördags blev det 100 freeze och Omaha cashgame och totalt back 216.50 kr. I turren gick det bra tills vi avbröt för att Kalle var på ICA.. Höll på att bli ett rejält slagsmål men polisen hann emellan. När vi sedan återtog spelet var jag okoncentrerade och gjorde ett move med A3 då Pålman limpat med AK och det var slut för mig. Efter turneringen, som Rasmus förövrigt vann så blev det cashgame dealers choice. För mig hände det inte mycket tills vi var 3 kvar. Jag, Dan och Pålman stannade ett tag efter att de flesta åkt och det var ett guldläge för oss eftersom det var första gången han spelade Omaha. Men otroligt nog så var det han som lämnade bordet med alla pengarna.

Det han gjorde som är väldigt ovanligt i Omahaspel var att han satsade pott på alla gator oavsett kort. Det enda som gällde för oss var att sitta och vänta kort och många bra träffar vart det inte så han snodde blindsen bra många gånger. Men tillslut fick jag en härligt flopp med Kh7hQd6d på 8d Jh Th. Öppetsteg och färgdrag fick räcka och jag återhöjde pott efter hans 10kronors bet. Dan ställde nu om för bara 12kr till och jag hade ju inget annat val än att syna. Han visade 8h9hJ7 och jag hade ungefär 45% chans att träffa stegen eller färgen. Turn kom ruter 5 och jag fick ytterligare 7 outs och hade fortfarande 45% att vinna men rivern kom en elak spader 4:a och jag förlorade potten på över 100kr.

Jag köpte in 50kr till i marker som jag spelade upp till drygt 100 innan jag förlorade en monsterpott. Dan hade losat alla sina marker till Pålman och agerade dealer åt oss. Jag fick K44x på handen och floppen kom KK4 och han betade, inte helt oväntat pott. Jag valde att syna för han kommer ändå inte vika om han har kungen och jag vill ju inte att han viker en hand som har väldigt liten chans att vinna mot mig. Turn kom i alla fall en 7:a och jag synade hans pottbet igen. Potten låg nu på 55kr och river kom en 10:a har jag för mig. Han pottade och jag kunde inte vika och han visade K773 på hand och hade alltså dragit ut mig hårt på turn med en 2-outare -.- inget att göra åt det och megafisken drog in potten på 170kr. Otroligt kul. Ännu roligare är att han inte fattade att han sugit ut mig..

Sen idag innan träningen mellan 4 och halv 6 fortsatte mitt flyt då vi spelade en 50 freeze turbo. Med 4 kvar och jag som knapp chiptvåa ställde jag in med AK i klöver på knappen och Lundis la men Rasmus, som var den enda som täckte mig synade. Han visade AK i ruter och en trolig splitt(94%) men han visade sina skills och klonkade in 3 ruter på bordet. Varav ett på både turn och rivern... Just my luck.

Aja, träningen gick i alla fall bra och det var riktigt skönt att träna igen för första gången på 1 månad! Fick dock en knätackling av Dan som gör att jag har ont i låret. Kommer nog vara blått imorgon men sånt är livet :)

Om ett tag börjar The game på 5an. Hoppas det blir riktigt kul med många spännande potter då det för första gången ska sändas ett cashgame på svensk Tv. Godnatt!

Three days grace - Just like you

Inga kommentarer: