onsdag 23 januari 2008

One lession

means no school. Ofta man orkar gå till skolan för en lektion. Så därför är jag hemma idag och slappar. Jag vaknade klockan 9 och när jag insåg att jag fick sova vidare så blev jag glad :)

Nätgrinden i måndags slutade break even efter korttorka och oflyt. Jag spelade 2 flerbords turneringar som båda såg likadana ut. Jag fick inga kort och tvingades ställa in med marginella händer och killen bakom hittade monster och slog ut mig. Efter dem spelade jag en SnG där det först såg ut att bli samma härva men jag hittade äntligen en bra hand, AK på small blind. Ett par limpade och en kille dundra upp till 300. Killen bakom synade och jag på 1k blixtställde. Första tomten synade och andra med. Den första hade TT och den andra AQ. Riktigt kassa syner av båda två och rättvist satte jag ett äss och tripplade upp. Kom lugnt ITM som chiptvå där jag gjorde många bra reads och spelade ut mina motståndare.

Men sen floppade jag ett set på helfärgat-bord och medan han floppade nötterna men jag lyckades slinka ganska billigt men gick i alla fall ner till 2.7k med blinds 50/100. Då fick jag AK igen. Den här gången på bigblind och den här gången svitad i spader. Small blind med 3k höjde upp till 500 och jag stoppade självklart in allt. Han blixtsynade med A5 i ruter och floppade ut mig totalt då 3 ruter föll på bordet -.-

Efter det satte jag mig på 2/4 cent Hu-bord på cdpoker och hittade en glad fransman att lira mot. Han var verkligen lätt läst och jag tog drygt 5$ av honom innan jag var nöjd för dagen. Sista handen fick jag AKs och limpade (som alltid) Han höjde upp till 8 cent (som alltid) och jag slog om till 32 och han synade. Floppen kom J-hög med två spader och en drömflopp för mig. Han checka och jag betta ganska hårt och fick syn. Turn blank men jag fortsatte och gjorde ett probet på 42cent. Syn och rivern gav mig ett till spader och jag hade nöten. Nu betta han ut 80 cent (represantera färgen?) och jag slog om Allin och fick syn och han muckade sina kort. Jag gick sedan in i HH och såg att han hade A9 off i sista handen xD hehe

Igår gick jag upp vid 11 och tog halv 12-bussen till skolan då jag hade första lektionen kl 12.25. Jag hade filiosofi, Samhäll och sedan idrott som sista lektion. Där vi körde fitnessboxning och stryketräning, elevledd av Johanna som gjorde det riktigt bra. Det var jobbigt faktiskt. Sedan ko jag hem runt kvart i 6 och åt lite innan jag stack iväg till träningen. Jag hittade rätt hall (woho!) och vi var 9 pers, varav en stod i mål. 4 mot 4 spelade vi och det var riktigt kul och jobbigt. Sedan tog jag moppen hem i kylan och utan långkalsonger höll jag på att frysa ihjäl (mina långisar låg i ryggan). Väl hemma tryckte jag i mig en massa älgpasta med pacman-korv innan jag hade ett 3 timmar långt samtal med äsklingen <3. Jag somnade sedan gott ca kl 3.

Och så idag har jag inte hunnit gjort mycket än. Jag har badat och kollat på ett avsnitt av swedish pker challenge och lagt in en tvätt. Sen har jag också fått ett mess av rasmus om att det troligen blir lir ikväll :)

Nu ska jag äta frulle. Take care!

Kapten röd - 29 mars

Inga kommentarer: