tisdag 29 januari 2008

Easy cash

Snackade lite med Viktor för någon dag sen på msn och han sa att han plussat 2500kr på SvS genom att spela shorthanded SnGs. Jag, som alltid tyckt att dem inte ger några pengar tänkte om idag och testade på att spela ett par stycken. Och vilken guldgruva det var :) Sjukt mycket fisk visade det sig. Antingen spelade dem för tight eller alldeles för löst. I första SnG:n jag spelade åkte jag ganska tidigt då jag synade ner en Allin med KT på bordet K 5 6 A och tomten, som hade 34 satte stegen på rivern. Nya tag och jag lyckades i nästa sit and go komma ITM men inte längre då jag surt förlorade headsupen mot min galning till motståndare. Dum som jag var försökte jag bluffa honom 2 ggr och ena gången fick jag syn av A-högt och den andra tog han en järv syn med 4-3 då det låg A J 4 A på bordet..

Nästa då? Jodå, men det började ganska illa då jag sprang in i en killes AA och sen floppat set i knektar men jag kämpade mig tillbaka och med 3 kvar var jag chip. Vann en coinflip med 99 vs AK och jag var Hu. Killen jag mötte hade spelat riktigt tajt men helt plötsligt ställde han på allt och när jag hittade KJ tog jag syn. Han visade 34 och floppade hålpipan och satte den på turn. Men jag spelade efter det ut honom och tog hem segern. Sen kunde jag så klart inte hålla mig och spelade nyss en till men där spelade jag dåligt och åkte rätvisst ut utanför pengarna. Plus 7$ på SnGs i alla fall.

Tidigare ikväll spelade jag en 50$ guarenteedsimbapoker. Det var endast 8 spelare med och alltså ett litet övervärde. Inköpet var 5$ och 1:a platsen gav 32 och 2:a platsen 17 dollar. Jag började fin fint och jag grinda sakta men säkert upp mig till chip tvåa med 4 kvar. Höjde upp med 99 och fick ställ av en tight snubbe (jes_63) men jag var tvungen att syna och hoppades på coinflip. Han visade dock AA men en 9:a föll på floppen och han var ute och jag var ny chip! :)

Då plockade jag upp QQbig blind. De 2 övriga limpade in för 200 och jag höjde till 600. Knappen synade med en stack på cirkus 4k. Flopp: 10-hög och alla i hjärter (ingen hjärter in min hand) Jag satsade pottstorlek och han ställde om och jag var 100% säker på att han bara hade Ah så jag synade och visade mycket riktigt A7 med ässet i hjärter. Turn blank men rivern gav honom flushen och jag var plötsligt den med minst marker. Och en otajmad bluff senare var jag nere på 10 biggs.

Med 3600 i stacken hittade jag KJ i big blind då blindsen var på 150/300. Small höjde upp till 900 och jag blixtställde men hans A5 stod och förvandlas dessutom till tvåpar. Så där bubblade jag och missade chansen att nästan förbubbla mina cashsimba. Efter att besvikelsen lagt sig satte jag mig på ett 0.2/0.4 bord där en donator vid namn Acer satt. Jag tog hans 3$ på 3 händer och gick sedan gör att kolla hur mycket jag hade i "valvet" som det heter på simbapoker. Och till min förvåning och stora glädje hade jag 50$ där. Väldigt konstigt för när jag köpte in min i turren tidigare hade jag 40 dollar... Förklaring nån? Kanske var så att jag fick andra priset fastän jag bubblade? För om jag fick det stämmer nästan allt. Eller fick jag någon bounty? Är riktigt förvirrad men skit samma. Jag är glad i alla fall. Soft å gå plus efter förluster. Easy cash :)

Nu ska jag väl sova. Godnatt!

The Kooks - She moves In her own way

Inga kommentarer: