onsdag 30 januari 2008

Byta spelstil?

Igår kom markerna och vi var så klart tvungna att spela och inviga dem. Kl 8 kom jag till Rasmus och kände på grejjerna. Dem var riktigt fina och sköna och vi kom fram till att vi gjorde ett bra köp :)

Efter väntande på Lundis och krångel med bilen (xD) så satte vi igång med liret strax efter 10. 2 turneringar blev det och först en 100 freeze och sen en 50 freeze. Jag spelade mitt vanliga spel som i stort går ut på att gillra fällor. Men det gick inte. Jag slowspelade kanske för mycket men varje gång så köpte dem ut. AsKc var kvällens bästa hand och både gångerna jag fick den handen förlorade jag stora potter. I den första omgången höjde jag upp med den och floppen kom A 9 7 - alla i ruter. Jag betade och Rasmus slog om. Jag synade för jag satte honom på en semibluff. Turn en svart 8 och han betade igen. Syn (borde ha tagit potten här) river J inte heller ruter. Men ett läskigt stegdrag ute med en 10:a för stege. Eftersom jag spelat handen på det sätt jag gjorde tog jag synen då han betade 1/4 av potten på rivern och visade T9 och inget ruter.. 2 oturliga potter senare mot bullen och jag var ute.

Sen fick jag AK i den andra turneringen också. Limpade in för 600 med 7k i stacken (egentligen felspel med den stacken) Lundis och Rasmus var också med i potten. Flopp K 5 3 med två spader. Lundis betade 1200 och jag synade för jag satte honom på färgdraget och om det kommer en blank turn har jag halverat mina chanser att bli utsugen (från 35-19%). Turn en blank 8:a och han ställde mig och blixtsynade. Han vände upp 64 i spader! Shit.. och så klart kommer rivern spader Q och jag var ute igen.

Kvällen sjukaste pott ägde rum några händer efter jag åkte ut ur 50 freezen. Rasmus som hade höjt ett x antal gånger efter att folk limpat höjde på big blind med JT och Lundis limpsynade och floppen kom A 5 5 med två klöver. Check och ganska liten bet att Rasmus. Lundis synade och jag satte honom direkt på ett hyfsat äss. Turn T och ytterligare en check av Lundis och Rasmus betade 3500. Lundis blixtställde med AJ och med bara 4k till för Rasmus synade han och var inte glad när han fick se Lundis kort. Men efter river kortet var han det då det visade 1 av hans 2 outs. En 10:a..

Men till nästa live-lir ska jag ändra min taktik och inte trappa lite mycket. Hoppas turen vänder i och med det :)

Ikväll ska jag ta det lugnt läsa bok och räkna lite matte. Sen säkert någon SnG senare. Bye :)

Jah Mason - Too much dying

Inga kommentarer: